نیروگاه برق زیرزمینی روسیه
 
دو شنبه 17 / 10 / 1391برچسب:, :: 13:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

اولین نیروگاه برق زیرزمینی در روسیه ساخته شد. این نیروگاه در عمق دوازده متری در محوطه مرکز فناوری نو« اسکولکووا» در حومه مسکو قرار دارد. سازندگان آن اطمینان می دهند که این نیروگاه از هر نظر مطمئن است و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی سازد و فقط یک نفر می تواند آن را هدایت کند.

از خارج، این نیروگاه به شکل تپه ای سبز است که به شکل زیبایی با عناصر آرایشی طبیعی تزیین شده است، اما در زیر زمین یک نیروگاه قوی قرار دارد. این سازه 6 طبقه از مساحت کل بیش از شش هزار متر مربع برخوردار است. ساخت آن بیش از 11 میلیون دلار خرج برداشت. با وجود چنین هزینه گرانی، ساخت چنین نیروگاه هایی از نظر اقتصادی با اساس است. آنها به حداقل مساحت نیاز دارند که بویژه برای شهرهای بزرگ بسیار مهم است. زیرا در آنجا هر متر مربع هم وزن طلاست.

عرصه انرژتیک تمام جهان بتدریج به نیروگاه های زیر زمینی رو می آورد. این گرایش جدید در عرصه تأمین انرژی است که نیاز به راه حل های فنی دشوار دارد. واسیلی بلوف رهبر فناوری کارآ از نظر انرژی « اسکولکووا» در اینباره گفت:  در جهان چنین نیروگاه هایی وجود دارند، اما تعداد آنها زیاد نیست. در مقیاس کلی شبکه برق رسانی، تعداد آنها بسیار کم است، چیزی حدود چند درصد. عمدتاً آنها در شهرهای بزرگ ساخته می شوند تا در مساحت ساخت آنها صرفه جویی شود.

 

 

هنگام طراحی و ساخت نیروگاه برق، توجه زیادی به امنیت این سازه در مقابل آتش سوزی مبذول می شود. در این نیروگاه ترانسفورماتوری پر از گاز بی اثر کار گذاشته شده است. این گاز هیچگونه واکنشی در تماس با محیط اطراف نشان نمی دهد و شعله ور نمی شود. به این ترتیب از آتش سوزی و انفجار جلوگیری می شود. این ترانسفورماتور برای انسان و محیط اطراف کاملاً بی خطر است.

 

طی پنج سال آینده قرار است یک نیروگاه دیگر از این نوع به بهره برداری برسد. این نیروگاه نیز شبیه نیروگاه « اسکولکوا» ساخته خواهد شد. عنوان آن از همین حالا مشخص است « سایوز» که انرژی مرکز فناوری نو را تأمین خواهد کرد.

نیروگاه برق از راه دور بصورت مستقیم و « آن – لاین» کنترل و اداره خواهد شد و نیازی به یک تیم کامل از متخصصان برای سرویس دهی ندارد. آندری ژوکوف معاون مهندس ارشد شبکه اصلی برق روسیه در اینباره گفت:  با شروع از سال 2000 میلادی، تمام تأسیسات جدید شبکه فدرال کمپانی بدون پرسونل خدمات، اداره خواهند شد. یعنی آنها از مراکز کنترل راه دور توسط یک یا دو نفر اداره خواهند شد. شعبات نیروگاه های « اسکولکوا» و « سایوز» از یک کنترل از راه دور مشترک برخوردارند که در بالای نیروگاه « سایوز» قرار خواهد داشت.

اینک در شعبات این نیروگاه ها تجهیزات نصب شده و تکنیک آلات و سیستم امنیتی آزمایش می شود. قرار است اوایل سال 2013 میلادی نیروگاه زیر زمینی « اسکولکوا» با ظرفیت کامل راه اندازی شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان